close

↑原始MV

↑Lana唱到哭的演唱會

Lana的Google plus:https://plus.google.com/+LanaDelRey#+LanaDelRey/posts

 

這首是在YouTube上搜尋Lana的歌找到的,不過我第一次聽的版本是她唱演唱會的版本。

不知道是台下的歌迷讓她太感動、還是歌詞讓她太感傷,她還沒唱之前就開始哽咽。

讓我印象非常深刻。

後來去找了歌詞,網路上已經有很多中文翻譯版。

咀嚼了一番,還有聽過《大亨小傳》的Young And Beautiful之後,

我發在Lana不只描寫男女愛情,很多時候我發現她想在歌詞裡體現的是她的人生觀。

是說她才25Y啊...果然多愁善感的人看起來都成熟一點嗎?

 

雖然已經有不少人翻過,但我有自己的領悟,所以我自己再翻一次囉~

感動到我的其實是這句

"I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?"

是真的嗎?唉,我想這是人一生永遠最難解的謎了。

你永遠不知道面對的到底是謊言還真實。

等我有空(?)再來作成影片。

"Video Games"


Swinging in the backyard
Pull up in your fast car
Whistling my name

Open up a beer
And you say, "Get over here
And play a video game."

I'm in his favorite sun dress
Watching me get undressed
Take that body downtown

I say, "You the bestest."
Lean in for a big kiss
Put his favorite perfume on
Go play a video game

It's you, it's you, it's all for you
Everything I do
I tell you all the time
Heaven is a place on earth with you
Tell me all the things you wanna do
I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?
It's better than I ever even knew
They say that the world was built for two
Only worth living if somebody is loving you
Baby, now you do

Singing in the old bars
Swinging with the old stars
Living for the fame

Kissing in the blue dark
Playing pool and wild darts
Video games

He holds me in his big arms
Drunk and I am seeing stars
This is all I think of

Watching all our friends fall
In and out of Old Paul's
This is my idea of fun
Playing video games

It's you, it's you, it's all for you
Everything I do
I tell you all the time
Heaven is a place on earth with you
Tell me all the things you wanna do
I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?
It's better than I ever even knew
They say that the world was built for two
Only worth living if somebody is loving you
Baby, now you do

電玩

我在庭院盪著鞦韆
你開著跑車朝我駛來
吹口哨呼喚我

你打開啤酒說
「來我這裡」
我們開始玩起遊戲

我穿了你最愛的細肩洋裝
你看我開始寬衣解帶
我們跟著這座城市一起沉淪

我邊說「你是最棒的」
邊向你索吻
擦上你最愛的香水
我們開始玩起遊戲

是你,是你,我所作所為全是為了你
我常跟你說
有你在的地方就是天堂
我隨時聽你差遣
但我聽說你喜歡壞女孩
親愛的,那是真的嗎?
有些事情不知道比較幸福
人們常云  這世界容不下形單影隻的人
有人愛你才是身為人的價值
寶貝,現在你有了

我在酒吧駐唱
緊挨在大明星身邊
享受成名的滋味

我們在夜幕時分接吻
流連舞池  沉溺於狂歡
遊戲一場又一場

我被他有力的臂膀環抱
微醺中我看見了星辰
人生  不過如此

無數段感情展開及落幕
在酒吧已看盡人生百態
我早學會以笑置之
不過遊戲一場 

arrow
arrow

    masakixxxx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()